Панчук О. П. Дидактичні основи оцінювання навчальних досягнень учнів 5 - 9 класів з трудового навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. П. Панчук ; Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2010. — 20 с. — укp.
Обгрунтовано теоретичні та методологічні підходи до вивчення проблеми контролю якості знань учнів. Проаналізовано результати їх використання на уроках трудового навчання. Здійснено теоретичний аналіз методів контролю їх використання в процесі викладання трудового навчання за умов особистісно орієнтованого навчання. Розроблено технологію оцінювання результатів навчальних досягнень учнів з трудового навчання за еталонними діяльнісно особистісними ознаками та відповідні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. Встановлено, що за умов переходу до пошуково-творчих схем навчання впровадження еталонних визначень якості знань учнів є однією з передумов результативного навчання.